18 sept. 2008

dor

Mi se face uneori dor să iubesc. Să iubesc aşa cum iubesc zilele de vară în care nu fac nimic altceva decât să îmi las faţa mângâiată de soare. Aşa cum iubesc plimbările toamna prin pădurea plină de culoare, când îmi umplu mâinile de frunze ca pentru a imprima culorile în mine. Şi o dată cu ele toată bucuria şi farmecul lor. Aşa cum iubesc copiii care bâjbâie la primi lor paşi, râzând în acelaşi timp cu toată bucuria care poate încăpea în inima şi gura lor.
La fel cum îmi place să îmi feresc picioarele de valul care aleargă să mă prindă. Mereu tot mai aproape. De parcă am juca leapşa.
Mi-e dor de inima în care inima mea să îşi găsească ecoul. Mi-e dor de zâmbetul la care zâmbetul meu să răspundă sfios, cuminte, surprins. Mi-e dor de privirea care se aşterne uşor de undeva de la margine de lume şi aşteaptă să i se dea un răspuns. Mi-e dor de luminile din ea şi de ochii tăi ce se joacă de-a faţa cu ai mei. Cine pe cine va zări primul. Am avantajul de a mă putea ascunde în spatele genelor mele. Şi uneori pot să te mai zăresc printre ele. Dar ceva bate şi dincolo de asta. De undeva din gândul meu o privire îi zăreşte. E rândul meu să mă pun.
Mi-e dor de cuvintele care se întâlnesc la mijlocul tăcerii dintre noi. Şi se aşează cu capul în mâini şi stau de vorbă. Despre ce visez eu, despre ce aştepţi tu, despre gutuile pufoase din livada de peste drum, despre frunza care tocmai s-a aşezat pe pantoful tău stâng, despre firul de lalea care se odihneşte în palma mea, despre melcul care tocmai a trecut printre noi. Şi când obosesc tac. Şi îşi pun capul unul pe umărul celuilalt, ascultând celelalte cuvinte.

6 comentarii:

Anonim spunea...

exprimi nevoia de un dor asa de profund si curat... imi place tare mult...

Anonim spunea...

oh, Criss, iti doresc asa de mult sa intalnesti intr-adevar sufletul care sa rezoneze cu sufletelul tau peste masura de sensibil. Nu e imposibil deloc sa ti-l aduca Providenta in preajma numai ca tre'sa ai grija sa fi sigura de rezonanta.
Doamne cum ai pus in unele inimi atat potop de frumos????

Sorin Horvath spunea...

;) fara cuvinte...
stersul pufului de pe gutui cu multa migala si vazul unui melc ce a iesit sa dea o raita...sunt niste imagini pe care doar cineva indeajuns de 'atent' si 'rupt de realitate' poate sa le aprecieze.
continua sa-ti folosesti talantul pentru ca muritorii de rand ca mine sa aiba de ce se bucura...;)

Stefan Harlea spunea...

Sublim... imi e o provocare...

eduard toader spunea...

banuiesc ca nu ai reusit sa spui pe de-a-ntregul ce simti..

nu stiu de ce sunt sigur ca ganduri de teapa asta nu au cum sa se metamorfozeze in slove. Da zici bine

apoi, Dostoievki zicea ca cine poate sa spuna tot despre ceea ce simte, putin lucru simte..

Fir de iarba spunea...

Multumesc hirondelle...ce-i drept mi-e la fel de dor si azi.
Mersi Alm...sper sa-l intalnesc intr-o buna zi. :)
Pai K_rpe_2m te mai astept pe aici sa te mai bucuri si de alte imagini.
Ce-i drept Stefan, imi place cand le lansez altora provocari din astea faine.
Eduard, intottdeauna o sa mai fie loc de simtit asa ca...sigur o sa mai fie loc si de zis. Mersi pentru gandul din Dostoievski.