11 ian. 2016

Ce se poate intampla cand citesti o carte despre ture de bicicleta

Prima data l-am citit pe Bogdan Matei, virtual. Descoperind pasiunea lui pentru bicicleta, viata si cuvinte mari, sigure si bine articulate. Prima lui carte "Europa in 80 de zile" mi-a tinut de urat tot drumul cu trenul pana in Elvetia. Nici nu am simtit cum trec orasele, garile, citind pe nerasuflate aventurile turului lui ciclist prin Europa.
Dincolo de aventuri, cel mai mult mi-au placut lectiile. Pentru ca imi plac lectiile descoperite si traite pe viu, in jurul rotilor de bicicleta.
Fara sa imi dau seama, s-a lipit de mine microbul lui ciclist. Pasiunea de a vedea lumea din spatele ghidonului. Bucuria de a ajunge in varful unei catarari dificile. Entuziasmul de a descoperi lectii de viata in timp ce impingi la pedale. Astfel ca de la ture scurte de 10 km, am crescut treptat la ture de 45, 50, 60, 90 si chiar 120 de km. Si totul doar de la o carte.
Vara mea nu a fost foarte prielnica pentru ture cicliste, datorita programului aglomerat, insa am urmarit cu bucurie pregatirile si aventurile cicliste ale lui Bogdan prin Europa. Cu o bucurie similara cu cea pe care as fi avut-o daca as fi parcurs eu toti acei km si as fi ajuns in varful tuturor acelor catarari. M-am necajit putin ca a ajuns pe Furka Pass inaintea mea (asta era una dintre tintele mele pentru acest an), insa mi-am promis sa imi iau revansa anul viitor si am trecut la urmatoarele etape.  In toamna asta, Bogdan s-a pus din nou pe scris. O carte despre aventura lui ciclista din 2015. A scris-o cu aceeasi viteza si pasiune cu care impinge la pedala, astfel incat e gata de lansare. Sau poate nu e vorba de viteza ci de faptul ca atunci cand ai ceva de spus iti gasesti foarte usor cuvintele. Sau poate pentru ca atunci cand traiesti intens ai si multe de povestit.
Pe 14 ianuarie va avea loc lansarea volumui "Munte, vremuri, departari", la Youth HUB, str. Ion Neculce, nr. 74, corp B, etaj 2. Aici poti gasi toate detaliile tehnice de care ai nevoie si formularul de rezervare a locului. Intrarea este libera, dar locurile sunt limitate. Eu zic sa mergi, sa asculti, sa iti cumperi cartea si sa fii pregatit sa te imbolnavesti de "biciclit". Riscul este ridicat.

Niciun comentariu: