16 ian. 2016

Fara frica

Eram la mijlocul traseului de corzi, intre doi butuci lungi de lemn care se tot miscau intr-una, cand am simtit ca nu pot merge mai departe. Imi era frica, desi teoretic stiam ca nu am cum sa caud de acolo. In cel mai rau caz, puteam ramane suspendata in ham. Imi era frica de corpul meu care nu isi gasea echilibrul si se apleca cand intr-o parte, cand in alta. Imi era frica de picioarele mele care nu reauseau sa isi gaseasca un punct stabil pe lemnul putin cam lunecos din cauza zapezii si a frigului astfel incat sa mearga mai departe.
Nu era pentru prima data cand imi era frica. De multe ori insa reusesc sa trec peste ea. De data aceea insa nu mi-a mers. Si din cauza ei, nu am putut face un pas mai departe. Gandul ca imi este teama ma blocase complet si nu ma mai lasa sa fac nicio jumatate de pas. In cele din urma, dupa indelungi eforturi am coborat. Si am plecat fix in camera.
Era prima data cand teama fusese mai puternica decat mine. Nu imi alesesem inca un cuvant pentru anul 2016. Insa acolo, in patul acela de sus, dupa o discutie de cinci minute singura cu mine, mi-a aparut deodata inaintea ochilor foarte clar: Fara teama. Si ca sa nu trisez, am ales varianta lui in limba engleza si sa fie chiar un singur cuvant: fearless.
Astfel ca pentru anul acesta mi-am propus:
Sa nu imi fie teama de oamenii din jurul meu. Si sa merg sa vorbesc cu ei chiar daca nu ii cunosc foarte bine sau inca nu se aseaza toate cuvintele la locul lor pentru a formula o fraza corecta de la cap la coada. Cu propozitiile de mai usor. :p
Sa nu imi fie frica de momentele in care trebuie sa ies din zona mea de confort. Destul de multe. Ci sa am curajul de a face pasul acela care ma poate conduce sa descopar lucruri noi sau sa invat lucruri noi.
Sa nu imi fie teama ca nu sunt de ajuns. In de-ajuns de frumoasa, desteapta, speciala sau...curajoasa. Ci trecand dincolo de temerile mele, sa fiu ceea ce am fost creata sa fiu.
Si daca imi va fi teama unori, sa am rabdare cu mine. Sa nu imi fie teama ca s-ar putea sa pierd. Pentru ca din orice situatie castigi la un moment dat ceva. Cum ar fi o lectie de viata. Sa nu imi fie teama sa le spun celor din jur ce cred, ce gandesc, ce visez. Nu se stie niciodata unde ar putea duce o astfel de discutie. Un an fara nicio teama iti doresc. Sau poate doar teama ca este un asa de fain incat nu stii ce o sa faci cand o sa se termine.

Niciun comentariu: